سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زبان فارسی

آموزشگاه زبان گات یکی از معتبرترین مراکز آموزش زبان های خارجه در تهران است. این موسسه که در سال 1388 تاسیس گردید به عنوان یکی از بزرگترین مراکز آموزش زبان در تهران، ارائه کننده دوره های آموزشی زبان های خارجه با تاکید بر پیشرفت زبان آموز در زمینه های مکالمه و آمادگی آزمون های بین المللی می باشد.

آموزش زبان فارسی

 

 

میخواهیم به سرگذشت زبان فارسی بپردازیم یا پارسی یکی از زبان‌های هندواروپایی در شاخه? زبان‌های ایرانی جنوب غربی است که در کشورهای ایران، افغانستان، تاجیکستان و ازبکستان به آن سخن می‌گویند. فارسی زبان رسمی کشورهای ایران و تاجیکستان و افغانستان است. زبان رسمی کشور هندوستان نیز تا پیش از ورود  استعمار انگلیس، فارسی بود.زبان فارسی را پارسی نیز می‌گویند. زبان فارسی در افغانستان به‌طور رسمی دری و در تاجیکستان تاجیکی خوانده شده‌است. در سال 1872 در نشست ادیبان و زبان‌شناسان اروپایی در برلین، زبان‌های یونانی، فارسی، لاتین و سانسکریت به عنوان زبان‌های کلاسیک جهان برگزیده شدند. بر پایه? تعریف، زبانی کلاسیک به‌شمار می‌آید که یکم، باستانی باشد، دوم، ادبیات پرباری داشته باشد و سوم در واپسین هزاره زندگانی خود دگرگونی‌های اندکی کرده باشد.

 

 

آیا زبان فارسی هم مدرک دارد ؟

سامفا نام اختصاری سنجش استانداردهای مهارت‌های فارسی مهمترین آزمون در زبان فارسی است. سامفا به سنجش استاندارد مهارت‌های زبانی افراد، بدون اینکه در کجا و با چه کتابی زبان فارسی را یادگرفته اند، می پردازد. سامفا در زبان فارسی، مانند آزمون‌های تافل و آیلتس در زبان انگلیسی است. آزمون سامفا یکی از ملاک‌های تحصیل در دانشگاه‌های ایران است.تمام دانشجویان غیرایرانی داوطلب تحصیل در دانشگاه‌های کشور باید در این آزمون شرکت کنند.

این آزمون از دو بخش عمومی و دانشگاهی تشکیل شده‌ است. از کاربردهای آزمون عمومی سامفا تعیین سطح تسلط زبان فارسی برای آن دسته از اتباع غیرایرانی است که قصد تحصیل در مدارس آموزش و پرورش، اقامت، کار و فعالیت تجاری، تأسیس دفاتر بین‌المللی و… در ایران را دارند. این آزمون حداقل 3 بار در سال در ماه‌های دی، خرداد و شهریور که در داخل و خارج ازایران به ‌طور همزمان برگزارمی‌شود.هر مهارت آزمون دارای 60 امتیاز است که در مجموع 240 امتیاز می‌‌شود. مهارت‌های شنیداری و خوانداری هرکدام 30 پرسش و مهارت نوشتاری دارای دو موضوع است که 180 دقیقه طول می‌کشد. برای مهارت گفتاری نیز 15 دقیقه در نظر گرفته شده‌ است.گواهی این آزمون به دو زبان فارسی و انگلیسی صادر می شود که دارای اعتبار 2 ساله است.

 

منبع : زبان فارسی