سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نصب و پیکربندی افزونه یواست سئو Yoast SEO – آموزش تصویری

فرض کنید که یک وبسایت وردپرسی دارید اما اطلاعات زیادی درباره سئو ندارید، در این شرایط، افزونه‌ای به نام Yoast SEO می‌تواند به کمک شما بیاید. این افزونه، یک ابزار عالی و کاربردی برای بهینه‌سازی وبسایت شما برای موتورهای جستجو مانند گوگل، یاندکس، بینگ و… است. در ادامه می‌خواهیم تمام نکات لازم درباره آموزش و نصب این افزونه را به شما بگوییم اما پیش از آن، چند نکته را مرور کنیم. سئو (SEO) مخفف Search Engine Optimization و به معنی بهینه‌سازی وبسایت برای موتورهای جستجو است. عملیات بهینه‌سازی، به وبسایت کمک می‌کند تا بتواند در نتایج برتر جستجوی گوگل یا موتورهای جستجوی دیگر برای مخاطبان، در جایگاه بهتری نمایش داده شود؛ بنابراین اگر شما یک وبسایت دارید و می‌خواهید افراد زیادی از آن بازدید کنند، باید حتماً قوانین و استراتژی‌های سئو را برای وبسایت خود بکار ببرید. برای سایتهای ورپرسی، افزونه Yoast SEO (یوآست سئو) با برطرف کردن بسیاری از موارد فنی و تامین زیرساختهای لازم سئو وبسایت و نیز ارائه راهنمایی‌های موثر برای سئوی محتوا، به شما برای بهینه‌سازی کردن وبسایتتان کمک زیادی می‌کند؛ به همین دلیل موضوع این مقاله، آشنایی با این افزونه و نحوه کار با آن در نظر گرفته شده است.

مراحل و نحوه پیکربندی افزونه Yoast وردپرس

هنگامی‌که این افزونه را از مخزن وردپرس نصب کردید، باید وبسایت خود را مطابق با تنظیمات افزونه، پیکربندی کنید. مراحل پیکربندی به شما کمک می‌کند تا افزونه را مطابق نیازهای خود برای سایتتان استفاده کنید. اگر وبسایت شما مدتی است که شروع به فعالیت کرده و در دسترس بوده است، باز هم می‌توانید این کار را انجام دهید. برای دسترسی به عملیات پیکربندی یوآست، از منوی سئو، گزینه تمرینات (یا تمرین‌ها) را انتخاب کنید.

سپس مطابق تصویر زیر، بر روی Start Working! در ستون سمت راست کلیک کنید.

سپس 5 مرحله در همین صفحه برای شما نمایش داده می‌شود و می‌توانید به سرعت و به سادگی، کل پیکربندی اولیه افزونه را انجام بدهید.

اما اگر همین الان افزونه را نصب و فعال کرده باشید، با ورود به صفحه تنظیمات عمومی گزینه، روی گزینه Configure Yoast SEO کلیک کنید. بقیه مراحل را به ترتیب برای شما توضیح خواهیم داد (این عملیات، Configuration wizard نام دارد).

  • محیط‌: هنگامی‌که با صفحه محیط ‌(Environment) مواجه شدید، در صورتی‌که وبسایت شما فعال و آماده استفاده و فهرست شدن در گوگل است، باید گزینه A را انتخاب کنید اما اگر هنوز سایتتان آماده نشده، گزینه B را انتخاب کنید و به مرحله بعد (Next) بروید.

  • نوع سایت: در این قسمت باید نوع وبسایت خود را انتخاب کنید. سعی کنید گزینه‌ای را انتخاب کنید که با وبسایت شما مطابقت بیشتری دارد.

  • سازمان یا شخص: در مرحله بعد از شما سؤال می‌شود که وبسایتتان یک وبسایت شخصی است یا به یک شرکت و کسب و کار (شخصیت حقوقی) تعلق دارد؟ برای مثال می‌توانید گزینه شخص را انتخاب ‌کنید زیرا اطلاعاتی که هم‌اکنون پر می‌کنید، در نمودار دانش گوگل استفاده می‌شود (نمودار دانش گوگل اطلاعاتی هستند که معمولاً آنها را در سمت راست نتایج جستجوی نام یک شرکت می‌بینید؛ بنابراین به شما توصیه می‌کنیم تا جایی که می‌توانید، اطلاعات مهم و اصلی خود را تکمیل کنید، زیرا با پر کردن تمام اطلاعات مربوط به مالکیت وبسایت، شانس خود را برای داشتن نمودار دانش گوگل افزایش می‌دهید). اگر گزینه سازمان را انتخاب کنید، از شما خواسته می‌شود تا نام سازمان به همراه لوگوی سازمان خود (حداقل 112×112 پیکسل) را وارد کنید و اگر گزینه شخص را انتخاب کنید فقط باید نام خود را وارد کنید.

برای دیدن ادامه آموزش به لینک زیر بروید : آموزش رایگان پیکربندی یواست سئو