سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سئو کلاه سیاه چیست؟ از کجا متوجه شویم

سئو کلاه سیاه چیست و معرفی 15 تکنیک سئوکلاه سیاه

سئو کلاه سیاه Black Hat SEO به مجموعه روش ها و اقداماتی نسبت داده می شود که با نقض معیارها و شرایط سرویس موتورهای جستجو مانند گوگل، باعث افزایش رتبه سایت در کلمات کلیدی می شوند. کلمه کلاه سیاه در فیلم های وسترن برای تشخیص بچه های بد از بچه های خوب که کلاه سفید می پوشند به کار می رفت. تکنیک کلاه سیاه امروزه برای هکرهای کامپیوتر نیز استفاده می شود. سئو کلاه سیاه از جمله روش های زود بازده در سئو است که نتیجه فوری به همراه دارد اما بدون خطر هم نیست.

در واقع زمانی که وبسایت شما یکی از روش های سئو کلاه سیاه را انجام داده باشد و گوگل متوجه این موضوع شود وبسایت شما را جریمه یا پنالتی خواهد کرد. در اکثر موارد این جریمه ها به اندازه ای سنگین است که شاید چندین پله رتبه شما در اکثر کلمات کلیدی افت پیدا کند و مدت ها تلاش برای بازگشت به شرایط قبلی نیاز داشته باشید!

 

شناسایی تکنیک های سئو کلاه سیاه

  1. کنترل خودکار محتوا
  2. صفحات Doorway
  3. مخفی سازی لینکها و متن
  4. کلمات کلیدی غیرواقعی
  5. گزارش کردن رقیب یا سئوی منفی
  6. هدایت کننده مخفی
  7. دادن اطلاعات جعلی به موتور جستجو
  8. شبکه ارسال پست به عنوان مهمان
  9. دستکاری لینک (شامل خرید بی لینک)
  10. باز تولید صفحات
  11. مزرعه لینک، لینک های چرخان یا شبکه های لینک
  12. ساختن صفحات یا دامنه یا زیردامنه با محتوای تکراری
  13. استفاده از ریچ اسنیپت گوگل به صورت اسپم
  14. ساخت صفحات اتوماتیک براساس کلمات کلیدی گوگل
  15. صفحاتی با رفتارهای مشکوک مانند باج افزارها، ویروسها، تروجانها و سایر بد افزارها

1- استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی :

همیشه باید نسبت تعداد کلمات کلیدی را به طول محتوایی که می نویسید رعایت کنید. اگر محتوایی کوتاه با تعداد بسیار زیادی از کلمات کلیدی هدف نوشته باشید به زودی توسط الگوریتم گوگل پاندا جریمه خواهید شد.

 

2- استفاده بی رویه از کلمات کلیدی در توضیحات alt تصاویر :

قطعا نوشتن توضیحات alt برای هر تصویر می تواند به بهبود سئو محتوای شما کمک کند. اما اگر از تعداد زیادی کلمات کلیدی در این توضیحات alt تصاویر خود استفاده کنید در واقع یک عمل سئو کلاه سیاه انجام داده اید و جریمه خواهید شد.

 

3- استفاده بیش از حد از لینک های داخلی :

اگر در محتوای خود بیش از اندازه به صفحات دیگر وبسایت لینک دهید در واقع یکی از اشتباهات رایج سئو کلاه سیاه را انجام داده اید.

 

4- استفاده از کلمات کلیدی نامرتبط :

اگر در مقالات خود از کلمات کلیدی نا مرتبط با موضوع مقاله استفاده می کنید نه تنها این کار یک تخلف محسوب می شود بلکه باعث افت شدید CTR برای آن مقاله خواهید شد.

 

5- پنهان کردن لینک ها :

اگر در یک صفحه بخشی از متن یا برخی از لینک ها را پنهان کنید یکی از موارد تخلف را مرتکب شده اید.

 

6- بهینه سازی بیش از حد هدینگ ها :

همانطور که می دانید استفاده از هدینگ های H1 و H2 و H3 و… می تواند سئو یک محتوا را بهبود دهد. اما باید حواستان باشد که بیش از اندازه از هدینگ ها در محتوای خود استفاده نکنید.

 

7- محتوا کپی شده :

یکی از قدیمی ترین ترفندهای سئو کلاه سیاه که به سرعت توسط الگوریتم گوگل پاندا شناسایی می شود.

 

8- تولید محتوای خودکار :

استفاده از روش ها و شگردهای تولید محتوای خودکار نیز تخلف محسوب می شود و در صورت مشاهده وبسایت مربوطه جریمه خواهد شد.

 

9- استفاده از تکنیک Bait and Switch :

در این تکنیک نویسنده محتوا از کلمات کلیدی نامرتبط با صفحه معرفی محصول و یا مقاله خود استفاده می کنند. مثلا اگر در یک مقاله آموزش سئو به طور متعدد از کلمه کلیدی “خرید آنلاین موبایل” استفاده شود در واقع از تکنیک Bait and Switch در آن استفاده شده است.

استفاده بیش از حد کلمات کلیدی (Keyword Stufffing)

بسیاری از سئوکاران برای استفاده از کلمات کلیدی در صفحات سایت خود کلمات کلیدی را به تعداد زیاد در تگ های متا و محتوای متن به منظور تاکید بیشتر قرار می دهند. از اینرو ممکن است سایت آنها دچار Keyword Stufffing شده و به نتیجه ای برعکس دست یابند. پیشنهاد پونه مدیا این است که از کلمات کلیدی به شیوه ای متعادل استفاده شود و از تکرار کلمات کلیدی به صورت افراطی خودداری شود. میزان متعادل کلمات کلیدی، تکرار یک کلمه کلیدی به ازای دویست کلمه در متن است. 

از جمله اقدامات بمباران کلمات کلیدی توسط کاربران شامل موارد زیر است:

- فهرستی از شماره های تماس یا اعداد خاص با هدف سئو در صفحه 
- فهرستی از نام محله ها، شهرها یا کشورها با هدف گذاری روی سئو محلی صفحه.
- تکرار مداوم یک کلمه در محتوای صفحه یا بخش های پایینی صفحه با هدف افزایش درصد حضور کلمه در صفحه

keyword stuffing min

استفاده بیش از حد یک کلمه کلیدی برای لینک دهی

یکی از متداول ترین روش هایی که موتورهای جستجو از محتوای یک صفحه سر در می آورند استفاده از لینک های ورودی به سایت می باشد. در این روش از سایر سایت ها به صفحه سایت شما یک لینک ارجاع داده شده است. یکی از روش های سئو کاران کلاه سیاه برای بهبود رتبه کلمه کلیدی در صفحه اول گوگل استفاده از آن کلمه کلیدی مورد نظر در مجموعه ای از لینک هاست. اگر تعداد این لینک ها بیش از حد باشد و همچنین لینک ها و صفحات هدف شما از کیفیت لازم برخوردار نباشد و در زمان نامناسب استفاده شود موتور های جست و جو لینک ها را غیر طبیعی دانسته و ممکن است سایت را دچار پنالتی کند. این روش یکی از محبوب ترین روش های سئوی کلاه سیاه است ولی خطرات بسیاری را نیز با خود به همراه دارد.

                             keywords links

استفاده از نرم افزارهای بک لینک سازی

از روش های کلاه سیاه استفاده از یک سری از نرم افزارهای ساخت بک لینک می باشد که باعث می شود تعداد لینک های ورودی به سایت شما افزایش یابد و از این روش سایت بتواند رتبه بگیرد. حتی تعداد لینک های ورودی که در یک روز برای سایت شما ساخته می شود می بایست طبیعی به نظر برسد و استفاده بیش از حد آن سایت شما را دچار پنالتی خواهد کرد.

 

 

خرید بک لینک

یکی از روش هایی که سئوکاران کلاه سیاه و یا صاحبان وب سایت به منظور زودتر نتیجه گرفتن انجام می دهند خریدن لینک است که این خود خطرناکترین روش است. این گونه افراد فکر میکنند با خرید لینک می توانند رتبه خود را در مورد کلمه مد نظر بهبود دهند و ثابت بمانند و هزینه های گزافی برای نوشتن و تولید محتوا پرداخت نکنند اما نم یدانند بدترین اشتباه را مرتکب می شوند. زیرا سایت های اسپمی که به خرید و فروش لینک می پردازند به راحتی توسط گوگل شناسایی شده و در صورت مشاهده آن سایت و سایت شما را جریمه (پنالتی) نموده و رتبه سایت را از شما باز پس ستاند.

کامنت اسپم

 تاکنون شاید مشاهده کرده باشید که برخی از افراد زیر پست های شما کامنت می گذارند و لینک سایت خود را در آنجا قرار می دهند که از نظر محتوا هیچ ارتباطی با سایت شما ندارد. شاید خودتان نیز این کار را انجام داده اید. پس بدانید به دام سئو کلاه سیاه افتاده اید. این چنین لینک هایی نه تنها کاربردی ندارند بلکه بسیار هم برای سایت شما مضر هستند.