سفارش تبلیغ
صبا ویژن

استراتژی سئو (SEO) در سال 2020

 

همه ما میدانیم که بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو چقدر به وبسایت ها کمک میکند تا در کلمات کلیدی مهم رتبه بگیرند. در این مقاله بطور دقیق نحوه ایجاد و پیاده سازی گام به گامِ “استراتژی سئو” را بررسی میکنیم.این مقاله پیش بینی میانگین سئوی سایت شما در سال 2020 نیست، بلکه ما در این مقاله مهمترین استراتژی ها و روندهای سئو را در سال 2020 در این مقاله مورد بررسی قرار می دهیم.

سئو SEO چیست؟

بهینه سازان برای موتورهای جستجو SEOs افرادی هستند که سایت ها را بهینه سازی می کنند تا ترافیک واقعی بیشتری بدست بیاورند.

در واقع یک متخصص سئو یا سئوکار یک استراتژیست محتوای تخصصی است که از فرصت سئوال مردم در مورد یک بیزنس استفاده می کند و کمک می‌کند تا سایت آن کسب و کار توسط موتورهای جستجو پیدا شود.

 

در ادامه سه نوع SEO را می بینیم که هر استراتژیست سئو باید بر روی آنها تمرکز کند:

On-Page SEO: این نوع SEO تمرکز بر روی محتوایی دارد که "درون صفحه" است. سئوی درون صفحه بهینه سازی محتوای سایت برای افزایش رنکینگ سایت با توجه به کلمات کلیدی مشخص است.

Off-Page SEO: این نوع سئو تمرکز بر لینک های خروجی از سایت های دیگر دارد که مستقیم به وب سایت ما ختم می‌شوند. تعداد بک لینک ها Backlinks از سایت های دیگر و تعداد و کیفیت آنها، اعتماد موتورهای جستجو را نسبت به سایت شما بالا می برد.

Technical SEO: این نوع سئو بر روی معماری سایت و مباحث فنی تمرکز دارد. گوگل علاوه بر محتوا، به کد سایت نیز توجه دارد تا رنک بالایی به سایت ما دهد.

توجه داشته باشید که همه بیزنس ها نمی توانند سایت خود را برای جستجو بهینه کنند و بنابراین همه سئوکاران رویه مشابه بهینه سازی نخواهند داشت. وظیفه متخصص سئو این است که صنعت مورد نظر را بررسی کند و بداند که چه چیزی برای مخاطب آن صنعت مهم است.

سپس طبق بررسی های انجام شده، بهترین استراتژی سئو را برای محتوای سایت ایجاد کند تا بازدید سایت بالا برود و فروش افزایش پیدا کند.

استفاده از اسنیپت ها (Snippet) برای کلیک بیشتر

اسنیپت ها قطعه کدهای کوتاه هستند که گوگل با استفاده از آنها گوگل اطلاعات کوتاه و اضافی در مورد محصول و یا محتوای جستجو شده به کاربران نمایش داده میشود.
اسنیپت ها باعث جذابتر شده محتوای شما میشود و نرخ کلیک را افزایش میدهد. حدود 54% از کلیک ها در نتایج جستجو بروی اسنیپت ها بوده است. بنابراین مهم است که آن را جدی بگیرید.

اسنیپت سوالات متداول

حتما در سئو در سال 2020 به اسنیپت ها توجه ویژه ای کنید با استفاده از اسنیپت سوال های متداول، به سوال ها مهم در قالب قطعه کد اسنیپت پاسخ دهید. البته این نکته رو هم باید در نظر بگیرید، بسته به نشانه گذاری و اینکه چه چیزی را در آن وارد میکنید گوگل تصمیم گیرنده هست که کدام را نمایش دهد.

استفاده از پروتکل https و ایمن کردن سایت ها

با اینکه هیچ وقت امنیت 100% نیست ولی با این حال باید به امنیت سایت توجه ویژه ای کرد.
استفاده از پروتکل https در سئو بیشتر جنبه تجربه کاربری را در برمیگیرد. فرض کنید کاربری به وب سایت شما رجوع میکند و با هشدار ” عدم امنیت ” را مشاهده میکند. در این لحظه امکان دارد کاربر سایت شما را ترک کند.

پروتکل امن https

در نتیجه فعال کردن پروتکل امنhttps در وبسایت ضروری است که به شما امکان اتصال رمزگذاری شده و معتبر را فراهم میکند. فعال بودن https باعث افزایش جزئی سئو سایت شما خواهد شد.

تولید محتوای با کیفیت یکی از بهترین استراتژی ها در سئو 2020

برای استفاده موثر از استراتژی های سئو، ضروری است که شرکت ها و مشاغل محتوای با کیفیت در وب سایت ها منتشر کنند.کاربران علاقه دارند مطالب مفید مرتبط و به موقع باشند.
کاربران نیازهای خود را در موتورهای جستجو تایپ میکنند و وب سایت شما باید برای آنها پاسخی را ارائه دهد.
اطمینان حاصل کنید که محتوا با کیفیت تولید میکنید وصرفا فقط یک محتوا نیست بلکه ارزشی را به کاربر منتقل میکند.

تولید محتوا با کیفیت

محتوای با کیفیت باید به آسانی خوانده شود و محتوای روانی داشته باشد. باید سعی کنید نیاز و یا مشکل کاربر را حل کنید و همچنین راهکارهایی را برای حل مشکل ارائه کنید. خلاق باشید و سعی کنید با کاربران خود ارتباط نزدیکی برقرار کنید و از همه مهمتر کلمات کلیدی مهم را در محتوای خوب پوشش دهید.

 

مراحل تدوین استراتژی سئو 2020:

 

ایجاد لیست کلمات کلیدی

آنالیز صفحه اول گوگل

ایجاد محتوایی متفاوت و بهتر

اضافه کردن قلاب

بهینه سازی سئو On-Page

بهینه سازی برای اهداف جستجو

توجه به UX محتوا

سئو تکنیکال

لینکسازی (خیلی طرفدار داره این بخش!)

بهبود و آپدیت محتوا

نتیجه گیری

 

بهترین استراتژی های سئو ،همان استراتژی هایی هستند که شما را به موفقیت می رسانند! پس اگر در استفاده از یکی از این استراتژی ها با شکست مواجه شدید، زیاد نگران نشوید و استراتژی خود را عوض کنید. این کار را بارها انجام دهید تا در نهایت بتوانید سایت خود را در صفحه اول گوگل ببینید. سایتی که در صفحه اول گوگل نباشد، همان سایتی است که باید فراموش شود، پس جزو این دسته از سایت ها نباشیدو از یک سئوکار حرفه ای کمک بگیرید!